Tidsfördriv i regnet


Det har regnat och varit riktigt tråkigt väder de senaste dagarna. Inte så lockande att gå ut och jobba i trädgården när man kommer hem från jobbet så därför har jag inte gjort det. Istället har jag myst inne, besökt frisören och fått ny färg och form på håret och shoppat på nätet. Jag har bl a beställt ett par trädgårdsböcker. En av dem blev den här, Trädgårdpassion, och den andra är en bok om den engelska kungliga trädgården Highgrove. Man måste ju fylla på med trädgårdsläsning inför den mörka årstiden som ligger framför oss, det börjar redan bli rätt mörkt på morgnarna nu. Jag har också beställt heltäckningsmatta som läggas i trappan till övervåningen. Nu hoppas jag på bättre väder till helgen så att jag kan få de sista vårlökarna i jorden.

Kommentarer

Populära inlägg