En produktiv dag


 Full rulle nästan hela dagen. Igår satte vi upp glasfiberväv på en vägg ovanför trappan och idag började jag dagen med att slipa spackel och måla den väggen. Efter en kort lunchpaus klev jag i stövlar och nallebjörnströja (från Garden girl) och gick ut med ett gäng tulpanpåsar för att fylla på med 'Queen of night' och 'Trés chic'.  Jag passade även på att gräva upp och dela på de gamla lökarna som fanns i rabatterna på framsidan. Jisses vad många smålökar det var. De flesta petade jag ner i jorden igen, de minsta kommer det nog inte blomma i vår men några av de lite större borde kunna det.


Jag har redan gjort äppelpaj och äppelkakor men idag var det dags för årets första sats med äppelmos. Förra året fick vi nästan inga äpplen så då blev det ingen mos men i år skulle jag nog kunna fylla hela frysen med mos om jag ville. Men jag måste få tag på en större kastrull, det går i alldeles för lite äpplen den största jag har nu.

Kommentarer

Populära inlägg