En solig höstdag


 Idag, en höstdag när de är som bäst, solig och varm. Jag har varit ute hela dagen och har kunnat jobba i trädgården i kortärmat utan att frysa. Jag har bl a lagt på kompostjord i den asiatiska rabatten och hade där sällskap av katsuran som verkligen kommit igång med höstfärgerna nu.


 Nere vid fjärilsrabatten har buddlejans blommor äntligen slagit ut, det tog tid i år. I fjärilsrabatten har jag tagit tag i ommöbleringen och flyttat den vita anissiopen, som blev högre än jag trodde, längre bak. Stäppsalvia och strandiris har fått flytta fram lite och nu syns både de och de röda solhattarna bättre.


Förutom trädgårdsarbetet har jag också gjort det här. Det här ska bli det nya fågelbadet till mitt lilla woodland. Vi får se hur det blir, det kanske bara är ett första försök men det är lite spännande.

Kommentarer

Populära inlägg