Planer för framtiden


Nej, jag gjorde ingen lökplan i våras, det borde jag kanske ha gjort. Jag borde i allafall ha noterat lite bättre var jag behöver fylla på med fler tulpanlökar. I de nya rabatterna är det ju lätt, där behövs det sättas lökar överallt, men i de gamla är det lite knepigare om man inte skriver ner eller tar bra bilder. Släntrabatten på bilden ovan har jag hittat ganska bra bilder på och där har jag lyckats peta ner en hel del nya tulpanlökar utan stöta på några gamla. I den andra slänten är det knepigare, det blir till att prova sig fram. Jag vill inte riskera att bli utan blomning så jag ska sätta ett gäng tulpanlökar där trots att många av de gamla lökarna brukar komma igen. 


Nere i det nordöstra hörnet i trädgården där jag grävde en ny, eller större, skuggrabatt till mitt woodland satte jag i helgen en massa vårlökar. Det är ingen jättestor yta men jag lyckades klämma ner nästan 70 lökar här. Det blev en blandning av narcisserna Thalia och Regeneration ( en liten ljust gul narciss), gul hundtandslilja och honungslök. Det ska bli otroligt spännande att se hur det blir till våren.

Kommentarer

Populära inlägg