Vattenspeglar



Det flyttar in fler och fler fågelbad i trädgården. Hos mig får de dock mest agera vattenskålar i jätteformat åt katten. Här är det fågelbad jag gjöt för några veckor sedan. Det blev riktigt bra efter att blivit borstat med en stålborste så att det ser lite gammalt och slitet ut. Det är lite för grunt för att fontänpumpen ska få plats i men tanken är att det ska bli ett hål i botten där en slang kan komma upp och ett kärl under som pumpen kan stå i.


 Här en höstig bild på fågelbadet i den asiatiska rabatten. Det är snart dags att tömma det och göra rent fågelbad och pump och ta in det för vinterförvaring.


Vid rosorna på baksidan står det här lilla fågelbadet som jag köpte på Zetas trädgård i somras. Det får förgylla en tallstubbe som lämnats kvar av tidigare ägare och som annars ser rätt tråkig ut.


I ett av äppelträden på framsidan har jag hängt upp ett av de hängande fågelbaden jag köpte på Zetas trädgård i går. Inget vatten i just nu, bara ett litet äpple.

Kommentarer

Populära inlägg