En dag i solen


Vilken härlig dag. Efter några dagar med rätt mulet och regnigt väder fick vi äntligen en dag med sol och värme, passande en ledig dag som denna. Vi har fortsatt med växthuset och har nu fått upp reglarna till den främre väggen. Vi har räknat fönster och måttat och bestämt hur vi ska bygga det hela för att det ska bli så bra som möjligt. Nu när reglarna börjar komma upp ser man på ett helt annat sätt hur det kommer bli. Jag tror storleken blir helt rätt, inte för stort och inte för litet. Det ska ju inte bli ett regelrätt växthus utan mer ett trevligt ställe med en del stora krukor och en sittplats där man kan njuta och titta ut över trädgården.


Förutom byggandet har jag klippt gräset, kantskurit flera av rabatterna och fortsatt det eviga rensandet av maskrosor. En heldag i trädgården med andra ord. Just nu blommar tulpanerna för fullt , inte alla än men väldigt många, så härligt. Nu borde jag egentligen hoppa in i duschen men det känns tungt att resa sig ur soffan. Jag har dock lovat mig själv ett glas vin efter duschen så jag ska nog lyckas släpa mig in dit snart. 


Kommentarer

Populära inlägg