Färdig!


Efter ännu en dag med hårt arbete är den nya rabatten färdiggrävs. Jippi! Nu står det där, mitt nya lilla silverpäron och svajar med sina armar och de silvriga bladen är på väg att slå ut.

 

Jag har haft ett litet förråd av växter ståendes på altanen och de har nu fått flytta ut till sin nya bostad. Jag tyckte att det var rätt många plantor men eftersom rabatten är rätt stor är det fortfarande mycket plats kvar att plantera på. Än så länge finns här 10 st röd solhatt 'Magnus', 9 st temynta 'Beauty of Cobham', 9 st stäppsalvia 'Cardaonna', 3 st sammetsiris 'Black', 3 st nävor 'Derrick Cook', 1 jättetåtel 'Karl Foerster och ett antal, ca 10 st, vit kantnepeta. En del fröplantor står på tillväxt i källaren men jag behöver nog köpa en del också innan det är fullt.


Kroppen är trött efter all sten som grävts upp, här ett mycket litet axplock. Idag fick jag en hel del hjälp av Oscar som hjälpte mig med några av de största stenarna och med ett par trädstubbar jag behövde få bort.


De största stenarna orkade vi inte bära bort, de fick dras bort på en träskiva till en tillfällig förvaringsplats i väntan på att jag bestämt var jag vill ha dem. 

Kommentarer

  1. Jösses, vad du har slitit, men fint blir det! Har du träningsvärk idag? ;o)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, träningsvärk lite överallt men det var det värt. Nu är det bara piffandet kvar, köpa mer växter som kan stoppas ner i rabatten.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg