Köksträdgården


I min lilla köksträdgård, dvs i och runt odlingslådorna,växer det på bra nu. Vitlöken kommer fint i lådorna och även den gula, röda och silverlöken börjar komma upp. Det är rätt torrt och varmt just nu så jag får vattna en del om jag vill att de fröer jag satt ska börja gro. Något annat som växer på ordentligt är rabarbern och det börjar bli dags att skörda lite. Får nog göra det till helgen.


Idag efter jobbet gjorde jag i ordning den stora svarta plastkrukan, fyllde på med jord och gödsel och planterade lila och gröna brytbönor och lite luktärt. Klätterställningen är gjord av gamla störar från vår gärdesgård och lite brunt snöre. Krukan är ju inte så jättesnygg men stor och praktisk och den kommer nog se bättre ut när det börjar växa i den.

Kommentarer

Populära inlägg