Ogräsrensning

Blomknopp på Ullung-rönnen.

Veckans efterjobbet-aktivitet har bestått av att rensa maskrosor. Gräsmattorna både på fram- och baksidan är fulla av dem. Som tur är köpte jag ju en ogräsrensare på trädgårdsmässan så det är mycket smidigare i år än tidigare. Idag kompletterade jag ogräsrensandet med lite vattning också. Det har ju inte regnat så mycket de senaste veckorna och det har dessutom blåst en del så det är rätt torrt i marken. Jag vattnade det jag planterat i den nya rabatten men även blandhäcken jag planterade förra våren. Alla buskar där är på god väg att slå ut sina blad så jag tänkte att de nog är rätt törstiga och att de nog inte fått ner sina rötter så långt ner i marken än. Just nu regnar det lite men inte så att det ger växterna särskilt att dricka.

Kommentarer

Populära inlägg